Prospecting? Data gedreven!

Data gedreven klant acquisitie of prospecting houdt in dat je gebruik maakt van data om klanten te werven.

 

Welke data kun je zoal verzamelen?

 

  • Het verzamelen van data over potentiële klanten, zoals demografische gegevens, interesses en gedrag. Dit kan bijvoorbeeld door middel van enquêtes, social media-analyse of het kopen van externe databases.

 

  • Het analyseren van de verzamelde data om patronen te identificeren die kunnen helpen om specifieke groepen te identificeren die het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in je product of dienst.

 

  • Het opstellen van gerichte marketingcampagnes voor de geïdentificeerde groepen, gebaseerd op de data die je hebt verzameld. Dit kan bijvoorbeeld door middel van e-mailmarketing, social media-advertenties of gerichte advertenties op websites.

 

  • Het meten van de effectiviteit van je campagnes om te zien of je doelgroep daadwerkelijk geïnteresseerd is en om aanpassingen te doen waar nodig.
Gerichter doelgroepen benaderen

Door data gedreven klant acquisitie te gebruiken, kun je gerichter en efficiënter klanten werven, in plaats van blindelings marketingcampagnes uit te voeren zonder duidelijk doel.

Wij werken met partners die in de bovenstaande punten kunnen voorzien. Van het creëren van een klant DNA tot een look-a-like analyse helemaal tot een voorspelling wie je "best possible buyers" zijn. Dit kan voor de Nederlandse markt maar er zijn zeer zeker ook mogelijkheden voor wanneer je naar het buitenland wilt!