KVK 73085731
0412 85 1053
info@uplify.nl

Branding

Branding

Véél meer dan een logo en een website

OVER BRANDING

Korte introductie over branding. De transformatie van een woord

INTERNAL BRANDING

Waar sta je voor en wat zijn je kernwaarden.

EXTERNAL BRANDING

Wat straal je uit. Hoe wil je gezien worden. Alles vanuit je kernwaarden. 

Branding is wat de waardes van je bedrijf zijn en waar je voor staat

Het woord Branding heeft in de loop van de jaren een heuse transformatie mee gemaakt.

Oorspronkelijk was het de manier om vee te brandmerken zodat het snel duidelijk was wie de eigenaar is. Later werden ook bijvoorbeeld houten dozen van goederen voorzien van Branding. Het “brandmerken” van goederen was de eerste stap richting de marketing die we nu kennen.

Gedreven door de mogelijkheid van massaproductie en opkomende concurrentie was het dus een noodzaak om je goederen uit te lichten.  Er was duidelijk meer nodig dan alleen een naam. Onderscheidend vermogen begint bij het verhaal achter de naam

Interne Branding. Wat zijn je kernwaarden

Ieder bedrijf heeft een verhaal, een aantal kernwaarden waar het voor staat en een interne cultuur. Medewerkers dragen je bedrijf en je waardes mee naar huis, naar vrienden en naar andere bedrijven. De interne branding is de perceptie van je eigen medewerkers over hoe het bedrijf gerund wordt en hoe het zich naar de eigen organisatie uit. Het is hoe jij het bedrijf wilt zien, het is een weerspiegeling van hoe jij je bedrijf wilt tonen.
Er is een onlosmakkelijke link tussen interne & externe branding. De interne branding is namelijk het fundament onder de externe branding. Om tot een externe branding te komen is het dus belangrijk om je kernwaarden en de manier waarop je als bedrijf gezien wordt te omschrijven. Dit is geen gemakkelijke taak, maar wel noodzakelijk.

#cultuur #kernwaarden #perceptie #houding #energie

External Branding. Wat straal je uit.

Als de kernwaarden het fundament zijn van de branding is de externe branding de manier waarop je deze waarden naar je klanten overbrengt.

Wat straal je uit? Belangrijk is dat je een consistent en uniforme boodschap uitdraagt. Dit in woord en (grafische) stijl. Vertaal je kernwaarden in kleur en logo laat deze tot leven komen. De uniformiteit zorgt ervoor dat je altijd en overal herkent wordt als bedrijf.

#beleving #communicatie #uitstraling #herkenbaarheid

En wat doen wij hiermee?

Wij helpen je…

BRANDING ALGEMEEN

We leggen je uit wat branding is en wat je ermee kan bereiken. Dat doen we op een begrijpelijke en makkelijke manier. 

INTERNE BRANDING

Waar staat je bedrijf voor en wat zijn je kernwaarden. We bespreken ze met je en zetten ze om in concrete stappen

EXTERNE BRANDING

Vanuit de interne branding maken we voorstellen voor een logo, kleurenschema en alles wat hierbij komt kijken. Alles in een consistente en uniforme manier.