Van weerstand naar mogelijkheden

De AI mogelijkheden Toegegeven, terughoudendheid bij nieuwe technologieën zoals AI is begrijpelijk. De wereld verandert snel, wat ontmoedigend kan zijn. Maar het tijdperk van AI is aangebroken en zal voortduren. Voor jou als MKB’er is de cruciale vraag niet óf, maar wanneer en hoe je deelneemt aan deze verandering. Duurzame processen als uitgangspunt Bij Uplify…

Lees meer

E-invoicing: de oplossing voor efficiënt en veilig factureren

Dit is het tweede artikel in onze reeks over factureren. Met de tijd mee E-invoicing, ook wel elektronische facturatie genoemd, is een manier om facturen te versturen en te ontvangen via elektronische middelen in plaats van op papier. Deze methode is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden, omdat het efficiëntie, tijdsbesparing en veiligheid biedt…

Lees meer

Het belang van tijdig, secuur en veilig factureren

Dit is het eerste artikel in een tweeluik over factureren. Facturatie als vitaal onderdeel van je cash positie In elk bedrijf is het belangrijk om tijdig, secuur en veilig te factureren. Dit kan de liquiditeit van het bedrijf bevorderen en zorgen voor een goede relatie met de klant. Echter, als het factureren niet op de…

Lees meer

Licentiemodellen: Veel variatie mogelijk!

Een licentiemodel voor verkoop is een manier om producten of diensten te verkopen door middel van het verlenen van een licentie aan de koper om het product of de dienst te gebruiken. Dit kan een effectief verkoopmodel zijn voor bedrijven die software, online diensten of andere digitale producten aanbieden. Er valt wat te kiezen. Er…

Lees meer

Cashflow: Hou het groen!

Een gezonde cashflow is van cruciaal belang voor elk bedrijf, ongeacht de grootte of branche. Het betekent dat er voldoende geld beschikbaar is om de operationele kosten te dekken, investeringen te doen en eventuele schulden te betalen. Een slechte cashflow kan leiden tot financiële problemen en zelfs het faillissement van het bedrijf. Debiteurenbeheer is vitaal!…

Lees meer

Prospecting? Data gedreven!

Data gedreven klant acquisitie of prospecting houdt in dat je gebruik maakt van data om klanten te werven.   Welke data kun je zoal verzamelen?   Het verzamelen van data over potentiële klanten, zoals demografische gegevens, interesses en gedrag. Dit kan bijvoorbeeld door middel van enquêtes, social media-analyse of het kopen van externe databases.  …

Lees meer

Bekend worden: Je website promoten!

Nadat je website is gepubliceerd, is het belangrijk om deze te promoten om ervoor te zorgen dat mensen deze weten te vinden. Er zijn verschillende manieren om je website te promoten, afhankelijk van je doelgroep en het doel van je website. Een paar promotie mogelijkheden. SEO: Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het proces van het optimaliseren van…

Lees meer

Een website: Een creatief denkproces

Het maken van een website kan een uitdaging zijn, vooral als je weinig tot geen ervaring hebt met het ontwikkelen van websites. Gelukkig zijn er verschillende manieren om een website te maken. In dit stuk zullen we bespreken wat belangrijk is en waar je aan moet denken. Topics die belangrijk zijn bij het bouwen van…

Lees meer

Branding: Jouw bedrijfsidentiteit

Branding is een belangrijk aspect van elk bedrijf omdat het helpt om een sterke identiteit en reputatie te creëren. Het is de manier waarop een bedrijf zichzelf presenteert aan de wereld en hoe het zich onderscheidt van zijn concurrenten. Het is de identiteit van jouw bedrijf! Een sterk merkidentiteit is een belangrijk aspect van elk…

Lees meer

CRM system, voorwerk is alles!

Een customer relationship management (CRM) systeem is een belangrijk hulpmiddel voor elke organisatie die op zoek is naar een efficiëntere manier om met (potentiële) klanten te communiceren en hun behoeften te begrijpen. Bij het kiezen en inrichten van een CRM-systeem zijn een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Waar liggen je behoeftes? Ten…

Lees meer